مقالات آرشیو خبر ها
خلق یک یوونتوس جدید

خلق یک یوونتوس جدید

هنوز زمان برای حل مشکلات و برنامه ریزی برای داشتن یک تیم قوی زمان باقی ست، تقریبا در ابتدای راه پیرلو با یووه هستیم و او و شاگردانش باید زمان لازم را برای هماهنگ کردن ایده ها و برنامه هایی ذهنی مربی و عملی کردن انها در سیستم تیمی و نمایش بازیکنان را داشته باشند تا بتوانند یوونتوسی که انتظارش را داریم و دارند را روانه میدان کنند. از این رو تا فرصت باقی ست پیرلو به بررسی داشته هایش را می پردازد و تیمش در یک دیدار دوستانه یکشنبه برابر نووارا به میدان می رود تا نشانه های نخستین تغییر از زمان حضور او در یووه دیده شود.

 

اما برای خلق یک یووه جدید با قدرت و هماهنگی بالا و انگیزه هایی بیشتر و قدرتمندتر برای رسیدن به افتخارات بیشتر نیاز به داشتن عواملی ست که به بخشی از ان اشاره می کنیم.

 

پیرلو

 

حضور و امدن پیرلو، او با بازگشت اش به این تیم لبخند را نیز به یووه اورده، هیجان و شوقی که کمی از یووه دور شده بود حالا بیش از پیش در کالبد بیانکونری احساس میشود و در چهره بازیکنان نیز انگیزه و امید برای بازگشت شکوهمند به خوبی دیده میشود.

 

رونالدو

 

حضور رونالدو و تمایل او برای درخشش با پیراهن یووه این بخش مهمی از امیدواری بیانکونری برای آینده است. اگر به این تیم یک شماره 9 ارزشمند اضافه شود همه چیز خیلی بهتر از انچه تصورش را داشته باشیم خواهد شد. فراموش نکنیم که زمانی که کریس در رئال مهاجمی مانند کریم بنزما را در کنار خود داشت به مراتب بسیار موثرتر ظاهر میشد، او یک فوق ستاره بی نظیر است که با این سن همچنان قادر به درخشش است.

 

مهاجم جدید

 

اما چه مهاجمی به این تیم اضافه خواهد شد، این سوال مهمی ست که همچنان بی جواب مانده، اینکه ایا پاراتیچی موفق خواهد شد تا خیر و آیا یووه موفق به گرفتن رضایت از بارسا برای فروش سوارز میشود و در گام بعدی اگر این خرید امکان پذیر نشد اما جالوروسی موفق به پیدا کردن جانشینی برای ژکو خواهد شد که توافق خود را برای فروش این بازیکن به یووه اعلام کند و یا ملیک همچنان اماده خواهد ماند و یا شاهد تکرار پروژه هر ساله خرید کاوانی خواهیم بود و در پایان لیست مهاجمین یووه خالی خواهد ماند؟

 

تاکتیک

 

در بخش بعدی به تاکتیک تیمی باید اشاره کنیم. پیرلو در نخستین کنفرانس خبری خود تاکید کرد که یووه او قادر خواهد بود تا در هر بازی و با بررسی سیستم رقیب سیستم و تاکتیک تیمی خود را تغییر دهد، در فلسفه یووه این یک امر تقریبا طبیعی ست اما چگونگی عملی شدن ان بسیار مهم است. در ایده های پیرلو فوتبال تهاجمی موج می زند، تیمی با داشتن قدرت دریبل و حفظ توپ بالا و استحکام کافی در خط دفاع که در صورت موفقیت می تواند او را به یک مربی پیروز و محبوب تبدیل کند.

 

درب خروجی

 

اما مطمئنا در مقابل ورودی های باشگاه درب خروجی نیز از اهمیت بالایی برخوردار است، بخشی که می تواند به خرید و در عین حال سیستم مربی در فصل پیش رو کمک زیادی کند. با این حال در یووه اگر بخواهیم خوش بینانه بگوییم که در خرید ها گره ای وجود ندارد اما کم و بیش در خروجی های نوعی بن بست دیده میشود، هر چند که ایگوایین رفتهه و احتمال خروج خدیرا نیز کمی نسبت به گذشته پررنگ تر شده.

 

تازه وارد ها

 

در بخش بعدی می توان به درخشش مهره های تازه خریداری امیدوار بود، نمونه از ان می توان به موثر بودن نقش دژان کولوسفسکی اشاره کرد که رشد و درخشش خود را این بار با یووه نشان دهد و البته منتظر خواهیم بود که نمایش به مراتب بسیار بهتری از او را با یووه شاهد باشیم، بنابر این منتظر متحیر کردن یووه توسط او در چهره جدید یووه خواهیم بود. در کنار او آرتور نیز یک تازه وارد مهم به شمار میرود که انتظارها از او بسیار بالاست او می تواند نقش کلیدی در سیستم پیرلو داشته باشد و شروع کننده مناسب و دقیقی برای حملات یووه در فصل آینده باشد.

 

مصدومیت

 

البته برای داشتن یک تیم خوب در کنار بستن یک تیم هماهنگ باید به داشتن شانس برای عدم آسیب دیدگی مستمر بازیکنان نیز بهره مند بود. فصل گذشته کیه لینی کامل یک فصل را از دست داد و در کنار بازیکنانی نظیر داگلاس کاستا و خدیرا بودند که تقریبا نیمی از فصل را از دست دادند و حالا این مسئله ای ست که مربیان در یووه به ان فکر می کنند و امیدوارند در این فصل دامن گیرشان نشود.

 

خرید تازه

 

اگر بازگشت کیه لینی به ترکیب این فصل یووه را در نظر بگیریم باید بگویم که می توانیم به او به عنوان یک خرید تازه نگاه کنیم که علاوه بر انگیزه های بالا از داشتن تجربه ای بالا بهره می برد که می تواند پیرلو را نجات دهد. در کنار او چند مهره قدیمی مانند بونوچی و بوفون هستند که می توانند عامل مهمی برای پیشبرد اهداف پیرلو تلقی شوند، یوونتوس این شانس را دارد که در ترکیب خود از بازیکنانی بهره ببرد که الگوها و نمادهای همیشگی یوونتوس به شمار خواهند رفت و این نکته در کنار جوانگرایی و انگیزه خوب بازیکنان تازه وارد می تواند برای پیرلو راه تازه ای همراه با شکوه را شروع کند.

 

راه سخت

 

اما مطمئنا راه سختی پیش روی او و یوونتوس است و لبخندی که حالا بر لبان او و بازیکنانش دیده میشود در ادامه مسیر سخت به طور مداوم دیده نخواهد شد ولی اگر این تیم بتواند ارزیابی های اولیه را در ماه های نخست به ویژه هفته های نخستین فصل که با جدول پیش روی بیش از پیش تحت فشار خواهند بود را با موفقیت پشت سر گذارد، می تواند به فصلی همراه با پیروزی های چشمگیر و جام های قهرمانی امیدوارتر شود.

«به اشتراک گذارید»
Google+ Twitter Facebook
طناز احدی مقدم
طناز احدی مقدم«خبرنگار»
ارتباط با نگارنده: